زمان مطالعه: 5 دقیقه

این ایده های باشگاه خانگی باعث انگیزه دادن و تحرک کل خانواده در حین قرنطینه می شود.

با توجه به بیماری همه گیر COVID-19 ، سالنهای بدنسازی در سراسر کشور به دلیل افزایش موارد تایید شده ویروس کرونا، یا تعطیل هستند،یا با ظرفیت محدودی باز می شوند و یا دوباره تعطیل می شوند. در نتیجه، مردم به دنبال ایده های بدنسازی در منزل هستند . و بیش از هر زمان دیگری از راحتی اتاق های خانه های خود برای ورزش در خانه استفاده میکنند.

طبق یک نظرسنجی اخیر توسط OnePoll، از تناسب اندام و سبک زندگی2000 آمریکایی دریافتند که 64٪ از پاسخ دهندگان بیش از آنچه قبل از شروع COVID-19 بودند به تمرینات در خانه و بدنسازی در خانه علاقه مند شده اند . و از هر پنج آمریکایی،سه نفر معتقدند که در نتیجه بحران بهداشت عمومی،سالن های بدنسازی دیگر قسمتی از گذشته خواهند بود.

و نکته قابل توجه اینجاست که شما میتوانید یک قسمت کوچکی از اتاق خود را به وسایل ورزشی خود اختصاص دهید. و منظور از باشگاه خانگی تعلق فضای زیاد خانه به وسایل ورزشی نیست.

پس هنگام ساخت یک باشگاه ورزشی خانگی برای استفاده کل خانواده،تعدادی سوال  هستند که شما باید قبل از هزینه کردن برای این باشگاه خانگی از خود بپرسید.با بدانیم همراه باشید تا ویژگی های باشگاه خانگی خود را پیدا کنید.

  • چقدر فضا دارم؟
  • بودجه من چقدر است؟
  • چه کسی به غیر از خودم از سالن ورزشی استفاده خواهد کرد؟
  • چه اقدامات احتیاطی ایمنی را لازم دارم انجام دهم؟
  • از انجام چه نوع تمریناتی لذت می برم؟

همه ما تمایل داریم تا با وسایل ورزشی مناسب  ورزش کنیم اما این تنها کافی نیست . برای ایجاد انگیزه و شروع ورزش باید سبک ورزشی مورد علاقه خودمان را هم در نظر بگیریم. اینجا چند نکته ای که باید در ایجاد فضای شخصی ورزشی خود در نظر بگیرید را میبینیم.

ساده بگیرید

آنقدر که مردم در مورد یک سالن ورزشی خانگی فکر می کنند به اتاق یا تجهیزات نیاز ندارید. اگر بتوانید دو تا چهار تشک یوگا جای دهید انتخاب عالی کرده اید.

ورزش در خانه

فضای جذاب و محرک ایجاد کنید

به جای اینکه تعداد زیادی وسایل ورزشی تهیه کنید سعی کنید وسایل ورزشی متنوع هرچند تعداد پایین تهیه کنید. و این را در نظر داشته باشید که تمرینات خانگی راهی عالی برای اطمینان از این است که همیشه وقت برای ورزش دارید. این یک فرصت عالی برای پیوند خانوادگی است. هنگام طراحی یک سالن ورزشی خانگی، تجهیزات مختلفی را انتخاب کنید که به شما اجازه می دهد روی تمرینات قدرتی، انعطاف پذیری و استقامت تمرکز کنید.

تنوع هنگام ورزش مهم است، بنابراین وسایلی را انتخاب کنید که مقرون به صرفه باشد و در هنگام تمرین بیشترین گزینه را برای شما داشته باشد.فضای تمرین در منزل خود را نیز راحت و امن کنید. فضایی را با پنجره ها و نور زیاد امتحان کنید. اگر از فضا لذت ببرید، از آن استفاده خواهید كرد.

 

ایده باشگاه خانگی کوچک

اگر فضا کم دارید، روی عملکرد تمرکز کنید.

اگر فضای زیادی ندارید روی تمرینات تمرکز کنید. این بهترین نوع آموزشی است که می توان با استفاده از فضای کم به دست آورد.از خرید دستگاه های بزرگ حجیم که فقط در یک گروه عضلانی کار می کنند خودداری کنید. در عوض طیف وسیعی از تجهیزات مانند طناب پرش ساده، دمبل، کتل بل ها و نوارهای مقاومتی را انتخاب کنید که به روش های مختلفی استفاده میشوند.

آنها نه تنها ارزش بیشتری دارند بلکه بسته به توانایی هر یک از اعضای خانواده شما، می توانند از آنها استفاده کنند.میتوانید از تلفن هوشمند یا ساعت های هوشمند هم برای ثبت کالری سوزانده یا ضربان قلب خود کمک بگیرید.

 

ایده های باشگاه خانگی

کدام وسایل را باید برای باشگاه ورزشی خانه خود خریداری کنید؟

تردمیل

اگر فضای لازم برای دستگاه های ورزشی بزرگ دارید تردمیل انتخاب خوبی برای داشتن یک پیاده روی منظم و روتین است. یا حتی اگر می خواهید راهی ساده برای حرکت دادن بدن حتی در شرایطی که هوا بد است، داشته باشید تردمیل با برنامه های مختلفی که دارد قابل استفاده است.

باشگاه در خانه

لوازم تناسب اندام تی آر ایکس

از بند ها و ابزار های تی آر ایکس میتوان برای ساده کردن تمرینات و یا اضافه کردن نیروی کمکی برای ایجاد چالش بیشتر در تمرینات استفاده کرد. این وسیله ورزشی راه اندازی بسیار آسانی دارد و جابجایی آن هم راحت است. و همچنین میتوانید تمرینات فول بادی و آسانی با آنها داشته باشید.

وسیله ورزشی تی آر ایکس

وزنه ها

وزنه های آزاد مثل دمبل ها و کتل بل ها بهترین ابزار برای تمرینات قدرتی هستند.و تمرینات متنوعی را میتوانید با آنها انجام دهید. خصوصا برای انجام تمرینات بالا تنه این ابزار میتواند از بهترین انتخاب های شما باشد.

دمبل و کتل دمبل

رووینگ و دوچرخه ثابت

رویینگ و دوچرخه ثایت دو وسیله ای هستند که برای بالا بردن ضربان قلب پیشنهاد میشود. هر دو روی مفاصل، سبک کار میکنند و به آنها فشار اضافی وارد نمیکنند. رویینگ بر روی عضلات کمر و قسمت پشتی بدن کار میکند  و در نهایت میتوان گفت تمرین کامل بدن است. دوچرخه ثابت هم دارای برنامه های از پیش ظبط شده است که میتوانید با توجه به نیازتان انتخاب کنید.

رویینگ و دوچرخه ثابت

تشک های یوگا و آجر های یوگا

تشک های یوگا این امکان را به شما میدهند تا روی هر سطحی که دوست دارید ورزش کنید.باید مراقب تشک های یوگا روی فرش باشید چون جمع میشوند و حرکات شما راسخت میکنند.آجر یوگا که با نام های دیگر مانند آجر تعادلی یوگا، بلاک یوگا یا بلوک یوگا هم شناخته میشود برای انجام حرکات پیچیده و تعادلی در یوگا که ورزش آرامش بخش و نوینی است استفاده میشود.

تشک و بلوک یوگا

(Visited 102 times, 1 visits today)