زمان مطالعه: 5 دقیقه

اگر می خواهید عملکرد خود را افزایش دهید و به اندام ایده التان نزدیک شوید، به تغذیه قبل و بعد ورزش خود توجه کنید.اغلب  افراد تمرکز خود را روی تغذیه قبل از تمرین میگذارند تا حین انجام تمرینات ورزشی کمک کننده آنها باشد. اما باید این را هم در نظر بگیرید که آنچه بعد از تمرین میخورید بیشترین اهمیت را دارد ومهم تر است.

برای پاسخ به این سوال که تغذیه مناسب بعد از ورزش چیست ؟ این مقاله بدانیم را دنبال کنید. غذاهای مختلفی وجود دارد که می توانید بعد از تمرین مصرف کنید تا به شما در بازسازی بدنتان کمک کند. با این حال، مهمترین چیز که باید به آن توجه کرد این است که چگونه فعالیت بدنی بر بدن شما تأثیر می گذارد.

باید بدانیم که در حین ورزش از گلیکوژن ذخیره شده در ماهیچه ها به عنوان سوخت استفاده می شود و اگر مقدار کافی در دسترس نباشد، بدن برای تأمین انرژی بیشتر به پروتئین ذخیره شده در عضلات شما روی می آورد. این بدان معناست که شما به جای عضله سازی در حین تمرین، در واقع آن را از بین می برید! بنابراین، غذاهایی که بعد از تمرین دریافت می شوند باید به بازسازی ذخایر گلیکوژن و همچنین به ترمیم و رشد مجدد پروتئین های عضلانی کمک کنند.

میوه ها علاوه بر اینکه یک گزینه عالی برای ناهار هستند گزینه مورد علاقه ورزشکاران نیز هستند. زیرا قندهای ساده و آنتی اکسیدان های قابل هضم را فراهم می کنند که بدن می تواند از آنها برای بازسازی خودش استفاده کند. در ادامه چند تا از بهترین میوه ها برای خوردن بعد از تمرین آورده شده است.

بهترین میوه ها برای خوردن بعد از تمرین

موز

بدن شما بعد از یک تمرین شدید به معنای واقعی کلمه هوس کربوهیدرات می کند. البته نه هر نوع کربوهیدراتی بلکه نوع خوب آن.موز در بالاترین قسمت این لیست قرار گرفته است .  زیرا به شما کمک می کند تا گلیکوژن تخلیه شده به بدن شما بازگردد. این یک فرایند مهم است که به بازسازی عضلات آسیب دیده کمک می کند.

یک موز متوسط حدود 30 گرم کربوهیدرات و 110 کالری دارد . این کربوهیدرات ها دارای قند بالایی هستند. زیرا از فروکتوز می آیند و به سرعت به انرژی قابل استفاده تبدیل می شوند. علاوه بر این، موز مملو از پتاسیم است که به بازیابی عملکرد عضلات و اعصاب کمک می کند.

موز بعد از ورزش

توت ها

به طور کلی، انواع توت ها از جمله توت سیاه، بلوبری، تمشک و توت فرنگی حاوی آنتی اکسیدان های معروف به پلی فنول هستند. که از سلولهای بدن شما در برابر آسیب محافظت می کنند. (حتی مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد این توت ها به افزایش هوش کمک می کنند!) جدا از این، آنها همچنین در کاهش درد عضلات در نتیجه تمرینات شدید نیز کمک می کنند. به گفته متخصصان تغذیه تناسب اندام، توت های تیره مانند بلوبری و توت سیاه بیشترین میزان آنتی اکسیدان را دارند. این توت های خوشمزه میتوانند در شیک پروتئینی که میسازید برای شما نقش جایزه را داشته باشند.

توت ها برای ورزش

گیلاس

در طول تمرینات، عضلات بدن درگیر درد میشوند و در صورت عدم مراقبت، میتواند چرخه تمرین شمارا مختل کند. هدف از ریکاوری بعد از تمرین این است که بدن شما ذخایر تخلیه شده را بازیابی کند و بافت های عضلانی فرسوده را ترمیم کند. گیلاس به دلیل خاصیت ضد التهابی بودن، نقشی اساسی در تسکین درد عضلات دارد. آنتی اکسیدانی که این قدرت جادویی را در گیلاس ایجاد می کند آنتوسیانین نام دارد.

گیلاس بعد از ورزش

سیب

دلیل اینکه سیب از بهترین میوه ها برای خوردن بعد از تمرین است، کم کالری بودن و ارزش غذایی فوق العاده بالای آن است. یک سیب متوسط ​​25 گرم کربوهیدرات به شما می دهد که 19 گرم آن از نوع فروکتوز و گلوکز است که به راحتی از طریق منابع انرژی قابل دسترس هستند. ویتامین C موجود در سیب یک ماده مغذی اساسی برای ایجاد بافت همبند در عضلات و نگهدارنده آن است. یک سیب استاندارد تقریباً 14 درصد از ویتامین C مورد نیاز روزانه را دارد. با این حال، سیب ها از میوه هایی هستند که بالاترین رتبه را در لیست سموم دفع آفات در محصولات دارند، بنابراین مطمئن شوید که آنها را ارگانیک خریداری کرده اید.

سیب بعد از ورزش

آناناس

آناناس چه کاری برای بدن انجام می دهد؟ این میوه خوش طعم قرار است انرژی رفته شما را بازگرداند. آن طرف برش های آبدار و تازه آناناس، یک میان وعده سالم بعد از تمرین است که با انرژی زیادی که درکربوهیدرات آن و یک ترکیب معروف به بروملین که در خود جای داده است باعث میشوند تا سرعت ریکاوری شما را تسریع کند. یک فنجان تکه های آناناس تقریباً حاوی 22 گرم کربوهیدرات است که همه آنها قندهای ساده هستند و در نتیجه بدن شما منبع فوری انرژی را بعد از تمرین دریافت می کند.

آناناس بعد از ورزش

پس بفرمایید میوه!

5 میوه مناسب برای خوردن بعد از تمرین را دیدیم. شناخت و استفاده از این مواد ساده می تواند انقلابی در اهداف تناسب اندام شما ایجاد کند.  دانستن این نکته که قبل از ورزش غذا بخوریم یا بعد از آن یکی از نکات مهمی است باید رعایت شود .و به شما کمک می کند خیلی سریعتر به نتایج دلخواه خود برسید. هوشمندانه ترین راه برای کاهش وزن رژیم غذایی درست است. پس کربوهیدرات مورد نیاز خود را با میوه جبران کنید.

(Visited 10 times, 1 visits today)