زمان مطالعه: 4 دقیقه

داشتن کمری خوش فرم و باریک دغدغه اغلب خانم هاست.به دلیل شکل زندگی های امروزی به ناچار میزان نشستن ها افزایش یافته و همین موضوع میتواند باعث بهم ریختن فرم بدن شود.اما راه های آسانی هم برای پیشگیری از تجمع چربی ها وجود دارد که با رعایت آنها برای همیشه سوار بر موج سلامتی و خوش فرمی خواهیم بود.

از آنجا که پهلوها در نزدیکی معده هستند، خلاص شدن از چربی اضافه آن می تواند چالش برانگیز باشد. ماندن در خانه باعث میشود بیشتر کارهای خود را به صورت نشسته و یا دراز کشیده انجام دهیم .که این عمل خود میتواند دلیل انباشته شدن چربی در پهلوها باشد.

برای اینکه از شر پهلوهای اضافی خود خلاص شوید و کمری باریمک و خوش فرم داشته باشید،ورزش های آسانی هستند که در خانه هم میتوانید انجام دهید. و این ورزش ها که در این بخش از بدانیم قرار است معرفی کنیم به وسایل ورزشی نیاز ندارند. اما بهتر است بدانیم ورزش به تنهایی اثر بخشی لازم را نداردو با تغذیه مناسب و انجام اصول علمی دیگر، حتما به نتیجه مطلوب خواهید رسید.

 

حرکت مثلث(triangle pose)

پیچ و تابی که در این حرکت به بدن میدهید،کمک به از بین رفتن چربی های پهلو میکند. برای انجام این کشش، فقط بایستید و پاها را به عرض شانه باز کنید.حالا دست هارا به سمت دو طرف بدن باز کنید. نفس عمیق بکشید و بدن خود را به آرامی به پهلو خم کرده و انگشت شست پای چپ خود را با دست چپ لمس کنید. دست راست شما باید در هوا باشد و به سمت بالا کشیده شود. مطمئن شوید که بازوی چپ و راست شما در یک خط مستقیم هستند. به آرامی به حالت عادی برگردید و این حرکت را در سمت دیگر هم تکرار کنید.

حرکت مثلث

حرکت پیچ روسی(Russian twists)

از مهمترین حرکات برای آب کردن پهلوهای اضافی حرکت پیچش روسی است. این حرکت را حتما سعی کنید در برنامه خود داشته باشید. بنشینید و پاهایتان را مقابل خود دراز کنید.کف دستها را به هم بچسبانید. اکنون پاها را بلند کنید تا آنها با زمین تماس نداشته باشند. بعد تنه خود را همراه با دستان خود از یک طرف به طرف دیگر بچرخانید، بدون اینکه بگذارید پاها با زمین تماس بگیرند. این کار به ذوب شدن چربی های رسوب کرده در پهلوهای شما خیلی کمک می کند.

 

حرکت پیچ روسی

حرکت لگد خرچنگ(crab kick)

ورزش دیگری که برای تحریک عضلات دور کمر و شکم موثر است، حرکت لگد خرچنگ است. روی تشک بنشینید و زانوهای خود را خم کنید. پاها را کنار هم قرار دهید و دستان خود را در پشت قرار دهید و انگشتان را به سمت عقب قرار دهید. حالا لگن را به آرامی به سمت بالا بیاورید و به سمت  بالا پا بزنید . پاهای خود را یکی یکی عوض کنید و به پا زدن ادامه دهید. در حین تمرین مطمئن شوید که باسن شما با زمین تماس ندارد. 30 ثانیه ادامه دهید و  این حرکت را 3-4 بار تکرار کنید.

حرکت لگد خرچنگ

با یک دست انگشت پا را بگیرید

یک ورزش نشسته بسیار ساده و در عین حال موثر، که به شما کمک می کند تا بدون مشقت از شر پهلوهای اضافی خلاص شوید. فقط بنشینید و پای چپ خود را به سمت داخل جمع کنید و پای راست را رو به جلو دراز کنید. حالا با دست راست خود انگشت پای راست خود را لمس کنید. حداقل 10 ثانیه در این حالت بمانید و 3-4 بار این کار را تکرار کنید.سپس پاها را عوض کنید و برای سمت دیگر هم همین مراحل را انجام دهید. این حرکت به کشش عضلات کمر و همچنین عضلات کناری شکم کمک می کند.

حرکت گرفتن انگشت پا

 

حرکت کرانچ دوچرخه(Bicycle crunches)

برای کسانی که به دنبال روش های سریع آب شدن پهلوها هستند، سعی کنید این تمرین را در برنامه روزانه خود بگنجانید. فقط صاف به پشت دراز بکشید و پای خود را با زانوهای جمع شده به سمت داخل بکشید و دستان خود را زیر سر قرار دهید. اکنون پای راست خود را بلند کنید و سعی کنید زانوی راست خود را با آرنج چپ لمس کنید. هنگام انجام این کار حتما بالاتنه خود را بلند کنید. به حالت استراحت برگردید و همین کار را با پای دیگر تکرار کنید.

حرکت کرانچ دوچرخه

 

(Visited 72 times, 1 visits today)