زمان مطالعه: 7 دقیقه

ملاقات با افراد جدید تنها بخشی از برنامه رفع حس تنهایی است. هر فرد میتواند روش های منحصر به فرد خود را برای بیرون آمدن از این حالات داشته باشد .اما در کنار اینها چندین روش کلی نبز وجود دارند که میتواننددر این زمینه کمک کننده باشند.

شاید شما در یک شهرجدید تازه وارد هستید و برای یافتن دوستان جدید تلاش می کنید. یا به نظر می رسد افرادی که دوستشان دارید نسبت به شما در مرحله متفاوتی از زندگی خود قرار دارند. یا همه دوستانی را که میخواستید در کنار شما هستند،اما هنوز نمیتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید. همه افراد زمانی این احساس تنهایی را داشته اند. این فقط، یکی از مواردی است که گاهی اتفاق می افتد. قسمت سخت کار،کنار آمدن با تنهایی است که بر شما غلبه می کند.

لیزا بهار ، یک درمانگر و مشاور ازدواج و خانواده در نیوپورت بیچ، کالیفرنیا، می گوید: “این چیزی است که هر انسانی از آن عبور کرده یا از آن عبور خواهد کرد.” اما تنهایی مزمن می تواند تأثیرات جدی بر سلامتی داشته باشد. در حقیقت ، یک مطالعه تحقیقی در چشم انداز علوم روانشناسی نشان می دهد که این احساس در همه چیز ازجمله افسردگی و اعتیاد به الکل ، سکته های مغزی ، کاهش سیستم ایمنی بدن و مرگ زودرس دخیل است.حالا برای درمان و رفع این حالات، نکات جدیدی را که  درمانگران و روانشناسان درباره آن صحبت کرده اند را در بدانیم با هم دنبال میکنیم.

1. لیستی از فعالیت هایی که می توانید خودتان انجام دهید تهیه کنید

اگر فقط سعی کنید تنهایی خود را با در اطراف مردم بودن درمان کنید ، می تواند به طور قابل توجهی کوتاه مدت باشد. بهار توضیح می دهد: “به محض رفتن آن شخص ، شما دوباره تنها هستید”. در عوض ، لیستی از فعالیت های ساده ای که از آنها لذت می برید یا مایلید آنها را در صورت تنهایی داشته باشید مانند: یک معما ، بازی با تلفن ، قلاب بافی ، لحاف دوزی ، تماشای فیلم ، نقاشی ، فیلمنامه نویسی و غیره… تهیه کنید. هدف این است که به صورت سالم حواس خود را از این تنهایی حاد پرت کنیم.

بهتر است ، با خود قرار بگذارید. ما می توانیم از تنهایی به عنوان فرصتی برای شناخت بیشتر خود استفاده کنیم.خود را به شام ​​، یک فیلم ، پارک ، موزه ، مکانی که همیشه دوست داشتید بروید، ببرید.  بسیاری از افراد برای تنظیم احساسات خود به دنبال روابط هستند و احساس تنهایی می تواند فرصتی باشد تا یاد بگیرید این کار را برای خود انجام دهید.

نقاشی کردن

 

2. به دنبال فعالیتهایی باشید که بتوانید با افراد دیگر یکجا باشید.

بهار می گوید: به گروه های دورهمی مانند، باشگاه ها،کتابخانه ها، رویدادهای شهر و موارد دیگر فکر کنید و به آنها بپیوندید. می توانید یک سرگرمی جدید ایجاد کنید که شما را با افراد همفکر ، حتی بهتر قرار دهد. همیشه دوست داشتید پیاده روی یا نقاشی کنید یا عکاسی یاد بگیرید؟ به دنبال کلاس ها یا گروه هایی باشید که از مبتدیان استقبال کنند. هدف این است که مکانی را پیدا کنید که در آن اطراف مردم باشید ، حتی اگر لزوما دوست نباشید. چه بهتر اگر اتفاقی در آنجا با شخصی عالی دیدار کنید.

3.لیستی از افرادی که می توانید در صورت تنها بودن با آنها باشید ، تهیه کنید.

آیا یکی از دوستان ، اعضای خانواده یا آشنایان است که اوضاع را همیشه مثبت نگه می دارد؟ وقتی احساس می کنید شخصی ندارید که با او صحبت کنید لیستی از افرادی را که میتوانید به آنها تکیه کنید ترتیب دهید. بهار می گوید: شما می خواهید با دستی باز انتخاب کنید پس تا جایی که میتوانید گزینه ها را زیاد کنید.  اگر می توانید از تکیه کردن تنها به یک فرد خاص جدا خودداری کنید – این می تواند فشار  زیادی را به رابطه شما با آن شخص وارد کند و اگر به هر دلیلی  در دسترس شما نباشد باعث از بین رفتن آرامش شما شود.

ارتباط با دوستان

 

4.سعی کنید بعضی اوقات اجتماعی باشید – حتی اگر دوست ندارید.

آیا ایده گفتگو با افراد جدید باعث می شود عرق شما سرد شود؟ این غیر معمول نیست، تنهایی، تعامل اجتماعی را بی معنی جلوه می دهد. بالستریری مشاور می گوید: “در برخی از مواقع ، فقط باید خودتان را مجبور به انجام این کار کنید.” اظهارات روزمره ، مانند اظهارات مثبت “من”، می تواند کمک کند مانند: “من جالب هستم ، من چیزهایی برای ارائه دارم ، من از ترد شدن نمی ترسم.”

5.سعی کنید به جامعه کمک کنید

شاید این کار داوطلبانه، بازی با گربه ها در پناهگاه محلی حیوانات ، غذا دادن به سگ های بی خانمان، یا بازدید از افراد در خانه های سالمندان باشد. کمک به جامعه خود به گونه ای که احساس خوبی داشته باشد می تواند برای رفع تنهایی شگفت انگیز باشد. بهار می گوید:این تعاملات می تواند به ایجاد ارتباطات مثبت با افراد جدید – یا حیوانات خانگی – که از دیدن شما خوشحال هستند ، کمک کند.

غذا دادن به سگ

 

6. راهی برای حرکت دادن بدن خود پیدا کنید که از آن لذت میبرید.

بهار می گوید ، این فقط مربوط به ورزش نیست بلکه ارتباط با سیستم حسی شماست که می تواند حالت اتصال و جریان را تشویق کند. وی توضیح می دهد: “آنچه شما سعی می کنید انجام دهید این است که بدن خود را درگیر کرده و ذهن خود را از تنهایی آزادکنید.” موج سواری ، فوتبال بازی ، قایقرانی ، پابرهنه راه رفتن در ماسه یا چمن، رقصیدن  – همه این موارد به شما کمک می کنند تا به احساسات بدن خود توجه کنید.

7. مراجعه به درمان را در نظر بگیرید.

حتی اگر نسبت به فواید دوره های درمانی برای  سایر مشکلات مشکوک هستید میتوانید مطمئن باشید روش های درمانی برای رفع تنهایی موثر هستند .چون در ملاقات های درمانی صحبت های شما شنیده میشود،شما  ارزشمند واقع میشوید و کسی هست که باشما صحبت کند. بهار میگوید: این جلسات نباید دست کم گرفته شود و به نوبه خود میتواند برای رفع تنهاییی کمک کننده باشد.

صحبت با مشاور

8.مدتی از شبکه های اجتماعی فاصله بگیرید

رسانه های اجتماعی می توانند مردم را دور هم جمع کنند. اما همچنین می توانند احساس تنهایی وحشتناکی را نیز ایجاد کنند.ممکن است فرد FOMO یا ترس از دست دادن را تجربه کند. مطالعه ای از دانشگاه پنسیلوانیا که در مجله روانشناسی اجتماعی و بالینی منتشر شد، نشان داد که رابطه ای علنی بین استفاده از شبکه های اجتماعی و احساس افسردگی و تنهایی وجود دارد. بنابراین بدانید که اگر شبکه های اجتماعی شما باعث می شوند  شما احساس دوری بیشتری کنید تا نزدیکی پس بدانید شما تنها نیستید. در نظر داشته باشید که بهتر است این برنامه ها را از تلفن خود حذف کرده و به خودتان استراحت دهید.

دوری از شبکه های اجتماعی

9. کمی آفتاب بگیرید

ممکن است احمقانه به نظر برسد ، اما بیرون آمدن و قرار گرفتن زیر نور آفتاب و هوای تازه می تواند عمل معجزه آسایی برای سلامت روان شما باشد. آفتاب گرفتن می تواند بدن شما را به سمت تولید اندورفین و سروتونین سوق دهد که تأثیرات مثبتی روی احساس شما دارد. البته به یاد داشته باشید که از ضد آفتاب استفاده کنید.

آفتاب گرفتن

 

10.به یاد داشته باشید احساس تنهایی موقتی است.

حتی اگر اکنون احساس تنهایی می کنید ، به این معنی نیست که همیشه احساس تنهایی خواهید کرد. یا هرگز جامعه ای پیدا نمی کنید که شما را تغذیه کند. بالستریری می گوید: “شما معمار آینده خود هستی.” “شما باید بیرون بروید و خواسته های خود را بسازید.” وی اضافه می کند که همه در روابط چیزی برای ارائه دارند. شما فقط باید بیرون بروید و شرایط را برای نشان دادن توانایی های خود ایجاد کنید.

(Visited 1 times, 1 visits today)